četvrtak, 8. listopada 2015.

Tikvenjak


Žućkasto ili narandžasto meso tikve ( bundeve ) sadrži niz dragocjenih i ljekovitih sastojaka. Pored manjih količina bjelančevina, ugljenih hidrata i masti, tu je niz vitamina ( karotina ili provitamina A, C i vitamina B grupe - B1, B2, B3, B6, zatim niacina, folne kiseline i dr.) , kao i mineralnih sastojaka ( kalijuma, fosfora, kalcijuma, gvožđa). Tu su i oligo i mikro elementi, pektini, celuloza i druga biljna vlakna. Što se neregetske vrijednosti tiče, ona nije visoka: u 100 gr ploda ima samo oko 30 kalorija.

Tikvenjak je veoma ukusno jelo od tikve, za čiju pripremu vam nije potrebno ni iskustvo niti poznavanje posebnih vještina u kuhinji,a ni posebno skupi sastojci.



SASTOJCI:

  • tikva ( težine 1 do 2 kg )
  • 2 - 3 jaja
  • 1 čaša mlijeka ( 200 - 300 ml )
  • 2 - 3 kašike pavlake
  • pola čaše ulja ( 100 - 150 ml )
  • 1 prašak za pecivo
  • kukuruzno brašno po potrebi ( 2 - 3 čaše)
  • so
Tikvu izrežete na kockice, i dodate joj nabrojene sastojke te sve zajedno izmiješate kašikom i ujednačite.
Količinu sastojaka prilagođavate veličini tikve. 
Veličinu tepsije prilagodite količini smjese, samo imajte na umu da je bolje ako je tikvenjak razljeven u tanjem sloju.
Nakon pečenja tikvenjak namažite slojem pavlake, ili zalijte sa malo mlijeka, kako god želite, može i jedno i drugo. 
Uživajte i prijatno.